Keresés

huenfrderu

KÖSZÖNJÜK!

25 évvel ezelőtt alakult meg a Természetjáró Fiatalok Szövetsége. Egy egyesület, mely célul tűzte ki, hogy segíti a felnövekvő ifjúságot abban, hogy a természetet megismerhesse, a természetjárást pedig életformaként űzze. Tette mindezt úgy, hogy mindenkor békességben megfértek egymás mellett a hozzájuk csatlakozó kisközösségek: iskolai természetjáró csoportok, úttörők és cserkészek.

Mi, tárnokiak 17 éve csatlakoztunk az országos szintű egyesülethez. Mit köszönhetünk nekik?

Minden évszakban és minden hónapban irdatlan mennyiségű közösségi élményt, mely során a felnőttek, „kiöregedettek” helyére mindig kerültek újak, fiatalok. A felnőttekké váltak pedig immár saját családi, baráti körükben folytathatják, folytatják azt, amit kisgyermekként nálunk megismertek, megszerettek.

Szakmai fórumokat, melyen felnőtt fejjel mi is okosodhattunk.

Országos több fordulós turisztikai vetélkedőket, melyeken elméletben és gyakorlatban is ismerkedhettünk és bizonyíthattunk a természetjárás minden területén. Sikeresen szerepeltünk a kiírt versenyeken. Volt, hogy a 149 induló csapat közül lettünk elsők. Az évek során több dobogós helyet is szereztünk.

Rendszeres indulói voltunk a Természetjáró Gyerekek Országos találkozójának, különösen a városismereti portyákon és elméleti versenyeken teljesítettünk jól. Esetenként a szervezési feladatokból is kivettük részünket, ifijeink derekas munkát végeztek egy-egy rendezvény sikeréért.

A TFSZ-nek köszönhetjük azt is, hogy megismerkedhettünk az IYNF – ez egy nemzetközi ifjúsági turizmussal foglalkozó egyesület – nyújtotta lehetőségekkel. Így juthattak el tőlünk néhányan Csehországba, hogy részesei legyenek egy nemzetközi összefogásnak, mely a védett hegyi növényvilág megóvását célozta. Itthon pedig svájci fiatalokkal együtt kóstolhattak bele a hegymászás gyönyörűségébe.

Az Őseink nyomán túramozgalom füzetei (millenniumi, reneszánsz, Zrínyi Miklós, kastélyok és kúriák stb.) éveken át biztosítottak szakmai hátteret és lehetőséget hazánk és a Kárpát-medence természeti, történelmi, néprajzi értékeinek megismeréséhez. Tárnoki gyerekek százai vehették át a közel két évtized alatt a teljesítést igazoló oklevelet, kitűzőt, tárgyjutalmat. S lettek ismerői hazánknak, s váltak a természetet óvókká. Közben akár 400-500 km gyalogos túrát teljesítve.

S mindez nem jöhetett volna létre, ha a Természetjáró Fiatalok Szövetségének nem lettek volna azok a vezetői, „szellemi atyjai és anyjai”, akik saját szabadidejüket, energiájukat adták egy nemes cél eléréséhez. Köszönet érte!

Május 9-én a Természetjáró Fiatalok Szövetsége 25. születésnapjára emlékeztünk a Gerecsében lévő TFSZ emlékműnél. Ezt követően túráztunk a Kis-Gerecsére. Varázslatos hangulatú volt a tavaszi erdő, ahol a nyíló medvehagyma tengertől messziről úgy nézett ki a táj, mintha hó borítaná. Találkoztunk a Duna-Ipoly Nemzeti park címerállatával is, a havasi cincérrel. S megcsodálhattuk a sziklákon akrobatikus tehetségüket megmutató sziklamászókat, akik mérhetetlen akaraterejüket is bemutatták. A magyar-török csata emlékművéhez visszatérve nyárson sütött ennivalóinkat jó étvággyal fogyasztottuk el.

Mivel estére mindenki hazatért családja körébe, ezért esti mesére már ott nem került sor. Most fogadják tőlünk szeretettel az alábbi legendát, melyet az elmúlt évtizedek alatt sok-sok közösen megélt gerecsei táborozás, túrázás élményanyaga alakított, formált; s melyet a TFSZ Kossuth Lajos tiszteletére kiírt országos versenyére öntöttünk végső formába néhány évvel ezelőtt.

Kedves régi játszótársak, de jó lenne valamilyen távolbalátó masinával bekukucskálni, s látni, hányan ismertek rá magatokra, emlékeztek az általatok átélt élményekre!

Népszerű címkék

Nem találhatók címkék.

Együttműködő Partnereink

Térképeket a rendezvényre a Cartographia kft.-t biztosítja.

Köszönjük támogatásukat.

logo ketsoros300btssz logo 25pemesz_logoPest Megyei Szabadidősport Szövetségntp logopmgyia logoPest Megyei Gyermek és Ifjúsági Alapítványdiaksport_logo.jpglogo-mob-slogen-2.pngiynf_logo.pnggolding_logo_hosszu.jpgKarpatok_cmyk.jpgEGT_NCTA.jpgnea-01.jpg